Samsung Klima Hata Kodları
Samsung Klima Arıza Kodları başlığı altında klimanızın ekranında beliren arıza kodlarını ve ledlerin yanma durumlarına bağlı arıza durumlarını bu makalemizde sizlere sunacağız. Makalemizi incelediğinizde arıza durumlarını sebepleri ve çözüm seçenekleri ile birlikte bulabileceksiniz.
- E 101 Arızası
2. ve 3. Led de yanıp söner. Bu arıza durumu iç ve dış üniteler arasında iletişim kopukluğu olduğunu belirtir. Böyle bir sorunda elektrik kablosu ile iletişim kablosunun çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Arızanın teşhisi ve onarımı adına uzman yardımı almanız gerekmektedir.
- E 121 Arızası
2.Led de yanıp söner. Bu durumda iç sıcaklık sensöründe sorun olabilir. Konektörün bağlantıları kontrol edilmelidir. Uzman yardımı almalısınız.
- E 122/ E 123 Arızası
1. ve 2.led de yanıp söner. İç ısı eşanjöründe sorun olduğunu belirtir. Uzman servis ekipleri tarafından konektör bağlantılarına bakılmalı, arıza tespiti yapılarak sorun giderilmelidir.
- E 154 Arızası
3.led de yanıp söner. İç fan motoru sorunu var demektir. Konektör bağlantıları kontrol edilmelidir. Motoru engelleyen yabancı maddeler olabilir. Bu kontroller yapılmalı ve müdahale uzmanı tarafından sağlanmalıdır.
- 88 Arızası
Tüm ledler aynı anda yanıp söner. Bu durumda EEPROM/Opsiyon sorunu var demektir. Böyle bir arıza durumunda yeniden ayar yapılmalıdır. Bu konudaki yardımları mutlaka uzman Samsung Klima Servisi ekibinden almalısınız.
- E 162/E 163 Arızası
Yukarıda belirtilen arıza durumu ile aynıdır. Uzman yardımı almanız gerekir.
- E 422 Arızası
1.led yanar ve 3.led yanıp söner. Soğutucu akışının engellenmesine karşı yaşanan arıza durumudur. Durdurma valfinin tam anlamı ile açık olup olmadığına bakılmalıdır. İç ve dış üniteler arasındaki soğutucu borusunda tıkanma olup olmadığına bakılmalıdır. Soğutucu sızıntısı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Arıza durumuna sebep ne ise müdahale ona göre yerinde yapılır. Bu durumda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- E 554 Arızası
Dış ünite sorunudur. Ekranda farklı bir simge yer alır. Aynı zamanda 1.led yanar ve 3.led yanıp söner. Bu arıza durumu yalnızca İnverter sistem modellerde soğutucu eksikliği anlamına gelir. Boru kodları ve standartlarında belirtilenden daha uzun boru için yeterli miktarda soğutucunun ek olarak doldurulup, doldurulmadığına bakılmalıdır. Valf ve boru bağlantısı arasında soğutucu sızıntısı olup olmadığına bakılmalıdır. Tespit sonrası arıza durumu uzmanı tarafından giderilmelidir. Bu anlamda cihaza müdahale etmemenizi öneriyoruz.
- DF Kodu
Bu bir arıza durumu değildir. Dış ünitenin kar eritme işlemini yaptığını ifade etmektedir. Cihaz bir süre kadar çalışmaz. Buz çözme işlemi bittiğinde ise cihaz çalışmasına kaldığı yerden devam eder. Bu durumda cihaza müdahale etmeden beklemelisiniz.
- C1 Kodu
Otomatik temizleme fonksiyonunu çalıştırma kodudur. Bu bir arıza durumu değildir. Kumanda üzerinden ayarlar seçilir, yön tuşları kullanılarak ekranda “Temiz” yazısı görüntülendiğinde ayarla tuşuna basılır. Temizleme süresi; otomatik soğutmada, soğutmada ve nem almada yaklaşık 30 dk kadar sürer. Otomatik ısıtmada, ısıtmada ya da fan modunda 15 dk sürer. İşlem bitiminde ekrandaki kod silinir ve cihaz çalışmasına kaldığı yerden devam eder.
- C.F Kodu
Filtre temizleme hatırlatıcısını sıfırlama fonksiyonudur. Bu bir arıza durumu değildir. Kumanda üzerinden ayarlar seçilir, yön tuşları kullanılır ve ekranda “Filtre Sıfırla” yazdığında ayarla seçeneği seçilir ve filtre temizleme hatırlatıcısı sıfırlanır.
Samsung inverter 18000 1.2.ve 3. Ledler üçüde yanıyor ve iç fan çalışıyor ama dış ünite çalışmıyor sorun ne olabilir
Merhaba Volkan Bey… Klimanızda harici bir sorun var ancak sorunu yerinde görmeden net bilgi aktarmamız çok zor. Dış ünite devreye girmiyorsa cihaz çalışmaz zaten.
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Rica ederiz Volkan Bey…
Samsung klimam’da sogutma islevini kaybetti gibi ariza kodu falanda yok ama sogutmuyor doctor virus 24000 btu yardimci olursaniz sevinirim
Merhaba Cüneyt Bey… Klimanın soğutmaması tek bir sebebe bağlı olmadığı için sorunu yerinde görmeden tahmini de olsa bilgi aktarmak zordur. Yani parça arızası da olabilir, klima gazı da eksik olabilir. Bu konuda yardım almak isterseniz 0850 811 88 18 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz.
1 ve 3 yanıp sönüyor önce 30 saniye kadar çalışıyor dış ünite devreye girmeden 1 ve 3 yanıp sönüyor bu işlem soğutmada ve ısıtma da aynı bazen kafasına göre devam ediyor saatlerce soğutma devam ve cogu kez de malesef aynı kalıyor acaba sorun ne olabilir teşekkürler
Merhaba Hacı Bey… Klima inverter sistem değilse soğutma durumu sürekli devam eder. Yani kompresör dinlenmeye geçmez. Ancak klima inverter ise kompresörün oda ısısına bağlı olarak dinlenmeye geçmesi gerekir. Bu sistem dışında bir çalışma sistemi oluyorsa servis yardımı almalısınız.
Değerli ustam , samsung ar9500 klima montaj yapıldı 2 gün sonra e554 arızası verdi ,test modunda veriyor arızayı.Ve hiç soğutmuyordu. Servis geldi kaçak olduğu için havşaları yeniledi.vakum kullanarak gaz bastı. Şimdi soğutması iyi fakat test moduna aldığımda yine e554 hatası veriyor. Sizce sıkıntı nedir? Ayrıca evaporatör kısmı 15 derece üflüyor. Normal midir? Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba Mustafa Bey… Klima E554 yani gaz kaçağı arızası veriyor. Muhtemelen bakır borularla alakalı bir kaçak durumu veya çatlak durumu söz konusu. Bakır boruların kontrol edilerek sorunun giderilmesi, cihaza yeniden gaz basılması gerekiyor.
merhabalar, samsung AQV24P klima, çalışmada herhangi bir sorun yok ama klima çalışmadığı zaman SPİ ve zamanlayıcı göstergeleri (ledleri) durmadan yanıp sönüyor. enerjisini kesip tekrar açtığımızda bir süre yanmıyor 1 dk. sonra tekrar yanıp sönmeye başlıyor. sorun ne olabilir teşekkürler.
Merhaba Ergun Bey… Kumanda üzerinde saat sembolü varsa muhtemelen zamanlayıcı aktiftir. Zamanlayıcıyı aktif durumda ise iptal ederek yeniden bi deneme yapın. Zamanlayıcı aktif değilse cihazı yerinde incelememiz gerekiyor.
Merhaba samsung 24 binlki enventer klimamiz var 2.ve 3. Isik yanip sonuyor dis unite devreye girmiyor soguk yada sicak vermiyor sadece fan hava veriyor sorun ne oluyor
Merhaba Erhan Bey… Dış ünite motoru veya kartını kontrol etmek gerekir. Uzaktan net bilgi aktarmak zordur. Bu konuda servis yardımı almanız gerekiyor. Harici durumlar da söz konusu olabilir.