Alarko Carrier Salon Tipi Klima Hata Kodları
Alarko klima kullanan tüketicilerimize özel hazırladığımız bu makalemizde yer vereceğimiz konu arıza kodlarıdır. Alarko Klima Arıza Kodları başlığı altında sunulan tüm bilgileri incelediğinizde merak ettiğiniz arıza durumları hakkında bilinçli olabileceksiniz. Arıza durumlarında net bilgi ve çözüm almak adına bizi takip edebilirsiniz.

- E1/E2/E3/E4 Arızası
Sıcaklık sensörü sorunudur. Kablolar kopmuş veya kısa devre durumu söz konusu olabilir. Hiçbir müdahalede bulunmadan Alarko Servisi yardımı almalısınız.
- E5 Arızası
İç ve dış ünite arasında iletişim sorunu olduğunu belirtir.
- E6 Arızası
Dış ünite korumasının devrede olduğunu belirtir.
- E10 Arızası
Kompresörün emme basıncında bir sorun olduğunu belirtir.
- E13 Arızası
Kompresörün faz sırasında bir yanlışlık olduğunu belirtir. Elektrik bağlantı sıralamasında hata olabilir.
- E14 Arızası
Kompresörün faz bağlantısının yanlış olduğunu belirtir. Yanlış bir elektrik bağlantısı yapıldığını belirtir.
- P4 Arızası
İç ünite bataryasının sıcaklığı düşük veya yüksek. Kompresör bu durumda koruma özelliğini otomatik olarak etkinleştirmiş diyebiliriz. Ünite öncelikle kapatılmalıdır. Hava filtresi yerinden çıkarılarak temizlenmelidir. Filtrenin kurumasından sonra yeniden yerine takılması gerekir. Arıza durumu devam ederse başka bir işlem yapılmadan servis yardımı alınmalıdır.
- P5 Arızası
Dış ünite kondanserinin sıcaklığı yüksek ya da düşük. Bu durumda kompresör koruma özelliği otomatik olarak etkileşir. Üniteyi önce kapatmalısınız. Hava girişine engel olan nesneler var ise engel olmalı yani hava girişini açmalısınız. Arıza durumunda yine bir düzelme durumu olmazsa eğer mutlaka Alarko Servisi yardımı almalısınız.
- P7 Arızası
Dış ünitenin tahliye sıcaklığı aşırı yüksek. Bu durumda kompresör korumaya geçer. Arızanın onarımı için uzman yardımı almalısınız.
- P9 Arızası
Soğuk hava koruması devreye girmiş. Sıcaklık yeterince ılık durumda ise fonksiyon otomatik olarak duracaktır.
- P10 Arızası
Tahliye basıncı koruması devrede. Arızanın tespit ve onarımı için uzman desteği almanız gerekmektedir.
- P11 Arızası
Emme basıncı koruması devrede. Servis desteği almanız gerekir.
- P12 Arızası
Aşırı akım koruması devrede.
- HS Arızası
Buz çözme işlemi başlamış. Buz çözme işlemini cihaz otomatik yapar. Bir süre beklemelisiniz. İşlem tamamlandığında iç ünite bataryasının sıcaklığı yükselirse eğer ünite otomatik açılarak ve sorun çözümlenecektir. Bu durumda cihaza müdahale etmemelisiniz.
E13 ve E14 arıza kodları tek fazlı modellerde geçerlidir. Tüm modellerde geçerli olmayan bir arıza durumudur.
Alarko flair (FLR) Serili Kanal Tipi- Yer ve Tavan Tipi Split Klima Arıza Kodları
Cihazda arıza oluşması halinde ekranda “ERROR” işareti belirecek ve bu yazının yanında hata kodları çıkacaktır. Aşağıda sunduğumuz bilgiler de ekranda çıkan hata kodları ve anlamlarıdır.
- E0 Arızası
Pompa sorunudur.
- E1 Arızası
Kompresör yüksek basınç korumasıdır.
- E2 Arızası
İç ünite donma korumasıdır.
- E3 Arızası
Kompresör düşük basınç korumasıdır.
- E4 Arızası
Kompresör yüksek sıcaklık korumasıdır.
- E5 Arızası
Kompresör aşırı yük korumasıdır.
- E6 Arızası
Haberleşme problemidir.
- E8 Arızası
İç ünite fan korumasıdır.
- E9 Arızası
Drenaj tavasının dolu olduğunu belirtir.
- FF Arızası
Bağlantı problemidir.
- F0 Arızası
İç ünite sensörü sorunudur. Sensörde veya kablolarda sorun olabilir.
- F1 Arızası
İç ünite batarya sensörü sorunudur. Sensörle birlikte kablolarda da problem olabilir.
- F2 Arızası
Dış ünite batarya sensörü sorunudur. Sensör veya kablolarında sıkıntı olabilir.
- F3 Arızası
Dış ortam sensöründe sorun var. Sensörde, kablolarda ya da bağlantılarda sorun olabilir.
- F4 Arızası
Basma sıcaklık sensörü sorunudur.
- F5 Arızası
Kablolu kumanda sıcaklık sensörü arızasıdır.
- EE Kodu
Tuş kilidinin devreye girdiğini belirtir. Bu bir arıza durumu değildir.
Alarko klimada 24 binlik isinma zamaninda hava sicakligi 5 derece olup cok fazla buzlanma isareti verip klima durmaktadir.. Bunu her bir saatte uc yada dort kez yapmaktadir.. o zamanda evin ic sicakligu dusmekte ve sogumaktadir.. Daha iki aylik klima olup servisi aradigimda dus uniteye rezidans takip buzun cozulmesini saglamamiz gerektigini soyledi.. Bu normal bir durummudur.. Ustelik hava sicakligi 5 derecede iken..
Merhaba Hakan Bey… Klimada çok çabuk buzlanma oluyorsa dış ünite montaj yerine de bağlı olabilir, bir montaj sorunu da olabilir. Bize kalırsa normal bir durum değil. Çünkü 1 saatte 3-4 kez buz çözme işlemi normal değil. Ayrıca 2 aylık bir klimadan bahsediyoruz. Servisle yeniden görüşerek bu durum için çözüm yardımı almanızı öneririz.
Alarko klima kaset tipi e8 hatası veriyor fan koruma hatası yazıyor çözümü nedir acaba